ORGANIZACIJA PRODAJE MEĐUNARODNIH TRASA NA JEDNOM MESTU

  • Miloš Stanojević, dipl. inž. saob, student master studija Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, Vojvode Stepe 305, Beograd
  • Dr Branislav Bošković, vanredni profesor Univerzitet u Beogradu - Saobraćajni fakultet, Vojvode Stepe 305, Beograd
Ključne reči: prodaja trasa, koncept, koridor

Apstrakt

Koncept prodaje na jednom mestu, poznat pod nazivom One Stop Shop, pojavio se u SAD početkom tridesetih godina dvadesetog veka, kada je upotrebljavan kao pojam za način poslovanja ili fizičko mesto pružanja više usluga na jednom mestu. Koncept One Stop Shop (OSS) na železnici počeo je da se upotrebljava u Evropi (Evropskoj uniji) otvaranjem tržišta železničkih usluga, s namerom da se na koridorima prodaja trasa izvrši na jednom mestu i tako unapredi dotadašnje dugotrajno i naporno pregovaranje i pojedinačno ugovaranje prevoza sa železničkim upravama i omogući konkurentnost železničkih koridora na transportnom tržištu. Evropska unija posebnu pažnju pridaje povećanju konkurentnosti železničkih koridora, te je objavila nekoliko direktiva koje se odnose samo na sistem upravljanja razvojem infrastrukture na koridorima, prodaju trasa na koridorima na jednom mestu i sl. U radu je objašnjen koncept prodaje trasa na jednom mestu prema relevantnim EU propisima i prezentirani dosadašnji dometi i iskustva u realizaciji ovog koncepta.

Objavljeno
2019-09-03
Kako citirati
Stanojević, M., & Bošković, B. (2019). ORGANIZACIJA PRODAJE MEĐUNARODNIH TRASA NA JEDNOM MESTU. Železnice, 2017(3), 174-181. преузето од https://casopis-zeleznice.rs/index.php/zeleznice/article/view/34
Sekcija
Članci